Krwawy „Dzień świstaka” lepszy niż „Blade Runner”
www.instagram.com/happydeathdaymovie/

Krwawy „Dzień świstaka” lepszy niż „Blade Runner”

Tak przynajmniej sugerują wyniki sprzedaży
16.10.2017

Pisaliśmy już o niezbyt imponujących wynikach „Blade Runnera”, jeśli chodzi o zyski z biletów. Drugi tydzień obecności filmu w kinach nie przyniósł pod tym względem zmian, które poprawiłyby humory producentów, a na czoło wyścigu o najlepszy wynik box office wysunął się już nowy film – „Śmierć nadejdzie dziś”, komediowy horror będący zdaniem krytyków krzyżówką „Krzyku” i „Dnia świstaka”.

Można się zżymać, że niskobudżetowy slasher, opowiadający historię Tree Gelbman - studentki przeżywającej na nowo własne morderstwo i postanawiającej odnaleźć swojego zabójcę - cieszy się większą popularnością niż wysmakowany, ambitny anty-blockbuster, jakim jest „Blade Runner”. Tyle, że pozbawiony gwiazd horror w przeciwieństwie do filmu Denisa Villeneuve’a już na siebie zarobił – kosztował niespełna 5 milionów dolarów, a przychody z pierwszego weekendu wyświetlania wyniosły 26,5 miliona dolarów w samych Stanach Zjednoczonych. Tymczasem żeby sama realizacja (bez rozbuchanego marketingu) zwróciła się twórcom nowego „Łowcy androidów”, film musiałby zarobić jeszcze prawie 100 milionów. A na to się nie zapowiada – w ten weekend producentom udało się zyskać „zaledwie” 15 milionów dolarów.

Nic dziwnego, że jeden z producentów nowego lidera, Blumhouse Productions, powoli zdobywa miano rewelacji sezonu. Przypomnijmy, że firma odpowiadała również za „Uciekaj”, które z czteromilionowym budżetem zarobiło ponad 250 milionów dolarów. To przykład na to, że artystyczne ambicje nie muszą przekreślać szans na krociowe zyski. Dodajmy do tego „Split” M. Nighta Shyamalana, które przy niespełna 10 milionach budżetu wygenerowało 270 milionów przychodu i będziemy mieli pełniejszy obraz genialnego w swojej prostocie pomysłu na niezależne, tanie produkcje napędzane precyzyjną, globalną dystrybucją.

W Polsce o jakości filmu „Śmierć nadejdzie dziś” będziemy mogli się przekonać za niespełna dwa tygodnie. Horror wejdzie na ekrany 27 października. Zobacz trailer: 

Polecane wideo

Komentarze

Polecane dla Ciebie