Rynek produktów luksusowych rośnie szybciej niż inne sektory gospodarki
iStock

Rynek produktów luksusowych rośnie szybciej niż inne sektory gospodarki

Sukces Louis Vuitton, Chanel i Gucci to w dużej mierze zasługa konsumentów z Chin i zmiany komunikacji marek, które nadal zaciekle walczą o młodszego odbiorcę.
04.10.2018

Ranking najbardziej wartościowych marek, prezentowany co roku przez konsultantów ds. marki z agencji Interbrand, jak zawsze zdominowały Apple, Google i Amazon. Ale na dalszych miejscach doszło już do kilku roszad, a najciekawszą zmianą wydaje się wzrastająca pozycja firm z rynku dóbr luksusowych. Pod tym względem nadal najmocniejszy jest Louis Vuitton, który znalazł się na 18 miejscu zestawienia, Gucci mocno awansowało (z 51 miejsca na 39), a Chanel po 9 latach nieobecności na liście wskoczył na 23 miejsce. Łącznie 9 marek luksusowych znajdujących się w pierwsze setce osiągnęło wzrost wartości o 42% w stosunku do ubiegłego roku.

Chińczycy przyspieszają rozwój sektora

W zestawieniu brano pod uwagę nie tylko wyniki finansowe firm, ale również ich wpływ na decyzje zakupowe konsumentów oraz przewagi konkurencyjne. Jak zauważa Sarah Shannon z Business of Fashion, gdzie przedpremierowo zaprezentowano wyniki raportu, na sukces marek luksusowych składają się między innymi zmiany w zakresie komunikacji dużych marek z młodszymi konsumentami, a także rosnąca konsumpcja na rynku chińskim. „Sukces całego sektora polega na umiejętności łączenia kultur i kolejnych generacji” – dodaje Rebecca Robins z Interbrand.

Zajrzyj do raportu Interbrand

W wyścigu o tytuł najszybciej rozwijającego się sektora marki luksusowe wyprzedziły firmy specjalizujące się w handlu (który jednak również osiągnął imponujący, 36-procentowy wzrost). Ponad połowa pozycji w setce należy do przedstawicieli pięciu branż – przemysłu samochodowego (16), technologicznego (13), usług finansowych (12), marek luksusowych (9) i produktów szybkozbywalnych (9). Pełny raport znajdziesz na tej stronie.

Polecane wideo

Komentarze

Polecane dla Ciebie