Reklama

Dlatego w restauracji lepiej nie zamawiać najpopularniejszych win

Zapomnij o moment o najbardziej rozpoznawanych trunkach. Opłaci ci się.

Dlatego w restauracji lepiej nie zamawiać najpopularniejszych win Fot. Istock
Reklama

Wchodzicie do wybranego lokalu. Siadacie przy stoliku i na początek przeglądacie kartę win. Mówi, byś sam zdecydował, co zamówicie na początek. Spoglądasz więc raz jeszcze na ofertę. Które nazwy powiedzą ci więcej? Crémant d'Alsace, Tintilla, Côte-Rôtie czy Cabernet sauvignon, Malbec i Pinot noir? Przy założeniu, że nie jesteś znawcą, a większość z nas po prostu nie jest, z pewnością te drugie. A jeśli nawet nie, to niemal zawsze zdecydujesz się na trunek, który znasz chociaż z nazwy. I w tym tkwi haczyk, który wielu połyka.

 

Zobacz także: Jak zamówić wino na pierwszej randce i nie wyjść na durnia

 

- Niektórzy kierownicy zajmujący się napojami i trunkami podwyższają ceny za kieliszek takich win jak Chardonnay czy Malbec. Robią tak, ponieważ większość klientów, widząc znany szczep winogron, prosi o ten trunek, nie zwracając przy tym szczególnej uwagi na cenę - mówi Business Insiderowi sommelierka Bianca Bosker.

 

 

Zdaniem byłej dziennikarki i autorki bestsellerowej książki "Cork Dork", sprzedawcy uznają Cabernet za „łatwe pieniądze” i nieustannie kierują się złotą regułą, według której „nie zbijesz fortuny na czymś, czego ludzie nie znają.”

 

Jak zamówić wino w restauracji i nie przepłacać?

 

Nie bójmy się wybierać tego, co brzmi obco. W wielu przypadkach takie wino będzie tańsze niż to najpopularniejsze. W razie wątpliwości zawsze możemy zapytać sommeliera, co dokładnie kryje się w butelce. Uznana przez nas za atrakcyjną cena jest zapisana w karcie, zatem nasze zainteresowanie nie wpłynie na jej wysokość. 

 

- Kiedy szłam do restauracji, wybierałam typowe zatłoczone knajpki. Zamawiałam kieliszek wina w dobrej cenie, którego nazwa nie brzmiała znajomo, na przykład Mondeuse noire z Savoie we Francji - pisze w swojej książce Bianca Bosker.

10 najpopularniejszych drinków na świecie według Drinks International

Old Fashioned

1/10

Old Fashioned
Reklama

Polecane wideo

Polecamy również

Reklama

Inne artykuły

Reklama