Ta aplikacja uczyni cię ekspertem od wina

Ta aplikacja uczyni cię ekspertem od wina

Od kiedy nawet w dyskontach można znaleźć niezłe wino w dobrej cenie, zaoszczędzony czas i pieniądze warto inwestować w rozwijanie wiedzy enologicznej.
29.08.2017

Vivino, połączenie serwisu społecznościowego z platformą recenzencką dla fanów wina nie jest nową aplikacją, jednak ostatnio znowu o niej głośno. Wszystko za sprawą wywiadu Heiniego Zachariassena, pochodzącego z Wysp Owczych CEO firmy, który w wywiadzie dla CNN podsumował ostatni rok. Między innymi dzięki wsparciu innego potentata – Christophe’a Navarre’a z Moet Hennesy aplikacja Vivino sprzedała wino o wartości 40 milionów dolarów, stając się nie tylko aplikacją bazującą na recenzjach użytkowników, ale też wpływowym e-commercem.

Zachariassen zauważa, że sam rynek wina wart jest 300 miliardów dolarów, a jego online’owe oblicze dopiero się rozwija. Niezależnie od tego, czy aplikacje pozbawią pracy sommelierów i czy sprzedaż przez internet zatriumfuje nad klimatycznymi sklepami, warto jednak odróżniać merlot od cabernet sauvignon.

Z drugiej strony – nie warto wyobrażać sobie, że nauka jest prosta. Twórca Vivino przekonuje, że zaprojektowana przez osoby nie znające się na winie aplikacja powstała z myślą o zwykłych użytkownikach, którzy nie boją się przed sobą przyznać do niewiedzy i po prostu chcą pić lepszej jakości alkohol.

Wg danych Agencji Rynku Rolnego w ostatnich 3 latach podwoiła się liczba producentów wina w Polsce – obecnie jest ich 151, w 2014 było 76. Wartość całego rynku w ostatnich latach wzrastała o 6-7% w skali roku. Do spożycia na skalę francuską trochę nam jeszcze brakuje, ale warto się przygotować. Albo choćby wrócić do ściągniętej kiedyś aplikacji.

Przetestuj


Polecane wideo

Komentarze

Polecane dla Ciebie