Amazon opatentował „wirtualną przymierzalnię”
iStock

Amazon opatentował „wirtualną przymierzalnię”

To lustro, które (teoretycznie) umożliwia przymiarkę bez wychodzenia z domu.
04.01.2018

Amazon po raz kolejny przesuwa granicę między rzeczywistością online i offline. Tym razem, jak wychwycili redaktorzy GeekWire, e-commerce’owy gigant opatentował pomysł na wirtualne lustro, umożliwiające „przymierzanie” produktów z Internetu przed ich zamówieniem bez konieczności odwiedzenia punktu stacjonarnego. W ten sposób Amazon próbuje zwalczyć największą barierę psychologiczną wśród klientów – jak pokazują statystyki, to właśnie chęć przymierzenia ubrania w największym stopniu decyduje o relatywnym sukcesie tradycyjnych sklepów.

Kojarzycie aplikację Ikea, dzięki której można meblować mieszkanie z poziomu kanapy? Lustro Amazona będzie wykorzystywać podobne mechanizmy, jednak zamiast technologi rzeczywistości rozszerzonej wykorzysta tzw. rzeczywistość mieszaną (blended reality), używając do tego luster, wyświetlaczy, aparatów oraz ekranów, które umożliwią przejrzenie się w ubraniu z internetu. Oprócz samego przymierzania będziemy mogli też okazję sprawdzić, jak dana kreacja prezentuje się w wybranym krajobrazie. Kiedy (i czy w ogóle) produkt trafi do odbiorców - na razie nie wiadomo. 

To nie pierwszy raz, kiedy Amazon stara się przyciągnąć nierzadko konserwatywnego odbiorcę dzięki nowym technologiom. W ubiegłym roku firma kupiła Body Labs, nowojorski start-up, specjalizujący się w tworzeniu narzędzi do skanowania ciała w 3D, wykorzystywanych w projektowaniu mody i w branży gier komputerowych. Szerzej o ich możliwościach opowiada poniższy film:

Polecane wideo

Komentarze

Polecane dla Ciebie