Chińska (tele)wizja przyszłości. Zobacz, jak sztuczna inteligencja sprawdza się w roli prezenterki
Twitter/XHNews

Chińska (tele)wizja przyszłości. Zobacz, jak sztuczna inteligencja sprawdza się w roli prezenterki

Inwestycje w AI w Państwie Środka rosną błyskawicznie – wystarczy spojrzeć na raporty z ostatnich 4 lat.
26.02.2019

W oczekiwaniu na nowy serwis Apple’a, który jeszcze przed premierą nazwany został „newsowym Netflixem” i zwiastunem informacyjnej rewolucji, warto spojrzeć na to, jak przyszłość mediów wyobrażają sobie technologiczni giganci z Chin. Dzięki staraniom agencji Xinhua i lokalnego Google’a, czyli Soguo, Chińczycy od niedawna mogą oglądać prezenterkę, która nie potrzebuje karnych pouczeń ani żadnych innych form represji, by bez cienia zażenowania dystrybuować rządowe przekazy. Xin Xiaomeng jest bowiem pierwszą na świecie „dziennikarką” stworzoną na bazie sztucznej inteligencji.

Czytaj też: Czego nauczyła Polaków Dolina Krzemowa? 

Nie do poznania

Xin Xiaomeng, wzorowana na prawdziwej gwieździe chińskiej telewizji, Qu Meng, zadba nie tylko o ideową czystość przekazu – dzięki naturalnej gestykulacji i ruchom w studiu ciężko będzie odróżnić ją od żyjącej osoby. Choć Xiaomeng jest pierwszą kobietą na tym „stanowisku”, agencja Xinhua ma już na koncie przygotowanie jej męskiego odpowiednika – Qiu Hao, który zasilił skład chińskiej telewizji publicznej w listopadzie ubiegłego roku. Autorzy rozwiązań zapewniają, że rozwiązanie – podobnie jak zastąpienie robotami pracowników Uniqlo - ma na celu ograniczenie kosztów. Zobaczcie, jak wyglądają prezenterzy nowej ery:

Boom na AI

Czytaj też: Pierwsza wirtualna influencerka reklamuje Supreme i Vetements 

Jak wynika ze świeżej analizy przygotowanej przed OECD, Chiny są drugim po Stanach Zjednoczonych krajem, jeśli chodzi o inwestycje w technologie bazujące na sztucznej inteligencji. Kraj Środka o kilka długości wyprzedza całą Unię Europejską (co nie jest zaskoczeniem). Bardziej zwraca uwagę fakt, jak mało czasu zajęło Chinom zajęcie pozycji wicelidera – jeszcze w 2015 roku prywatne inwestycje w start-upy pracujące nad AI na rynku chińskim stanowiły zaledwie 3% rynku globalnego. W 2017 było to już 36% - a końca fascynacji możliwościami sztucznej inteligencji nie widać.

Polecane wideo

Komentarze

Polecane dla Ciebie