Reklama

10 relaksujących sposobów na spalenie największej liczby kalorii

Możemy obejść się bez siłowni i biegania.

10 relaksujących sposobów na spalenie największej liczby kalorii Fot. Istock
Tagi: zdrowie, sport

Z natury jesteśmy leniwi. Gdybyśmy nie byli, nie wspinalibyśmy się na wyżyny kreatywności, chcąc ułatwić sobie życie. Teoretyczną wadę obróćmy więc w zaletę, maksymalnie wykorzystując skłonność do nieprzesadnego forsowania się. Grunt by dana czynność sprawiała nam przyjemność, bo to w znacznej mierze właśnie od tego zależy potencjalny sukces lub porażka.

 

Amerykański Instytut Zdrowia opracował zestawienie relaksujących aktywności, szacując jednocześnie, ile kalorii w ciągu godziny spali organizm osoby ważącej 90 kg. Trzeba jednak pamiętać, że żadna z nich nie jest najlepszym sposobem na bezpośrednią utratę nadprogramowych kilogramów. Lepiej traktować je jako formę standardowej aktywności fizycznej, mogącej utrzymać nas w jako takiej formie i gwarantującej pożyteczne spędzenie wolnego czasu. Słowem, chcesz schudnąć, musisz bardziej się pomęczyć. Tutaj chodzi o coś innego.

 

1. Taniec w sali balowej  (273 kalorie w ciągu godziny)

 

Wcale nie musi kojarzyć się ze sztywnymi ruchami i etykietą. Wbrew pozorom całkiem blisko mu do sportu. Liczna spalonych kalorii zależy oczywiście od intensywności danego tańca. Na początek przyjmijmy więc spokojniejszy wariant.

 

2. Tai Chi (273 kalorie) 

 

Popularna chińska forma gimnastyki nie tylko ciała, ale i umysłu. Ruchy są spokojne i do bulu rutynowe, ale to pozory. W rzeczywiści śmiało można mówić o formie treningu. 

 

3. Pływanie kajakiem (319 kalorii)

 

Podróż, woda, zazwyczaj ładna okolica - sama przyjemność. Mamy tylko wiosłować, podziwiać widoki. 

 

4. Rekreacyjna jazda na rowerze (364 kalorie) 

 

Spokojne przemieszczanie się, czyli z prędkością do 16 km/h, porównywalne z intensywną jogą.

 

5. Gra w golfa (391 kalorii)

 

Oczywiście przy założeniu, że poruszamy się pieszo i sami nosimy torbę z kijami.

 

 

6. Szybki spacer (391 kalorii)

 

Wystarczy, że będziemy szli w tempie ok. 6 km na godzinę, np. do pracy.  

 

7. Pływanie w lekkim lub umiarkowanym tempie (528 kalorii) 

 

Jest przyjemne i zbawienne dla kręgosłupa, o ile pływamy stylem grzbietowym.

 

8. Piesze wędrówki (546 kalorii)

 

Szczególnie po górach. Organizm zrelaksuje się, a umysł wyraźnie odpocznie. 

 

9. Podróże z plecakiem (637 kalorii)

 

Czyli wędrówka, ale z obciążeniem. My idziemy, a organizm pracuje intensywniej.  

 

10. Jazda na rolkach (683 kalorie)

 

Znakomita forma przemieszczania się. Może być mniej, bądź bardziej intensywna, ale zawsze jest przyjemna.

Polskie miasta najchętniej odwiedzane przez obcokrajowców według rankingu Trip Advisor 2017

Kraków, fot. Istock

1/10

Kraków, fot. Istock
Reklama

Polecane wideo

Polecamy również

Reklama

Inne artykuły