Reklama

5 ćwiczeń. Tak będziesz dobrze wyglądał w każdej koszulce

Bez koszulki zresztą też.

5 ćwiczeń. Tak będziesz dobrze wyglądał w każdej koszulce Fot. Istock
Tagi: zdrowie, sport
Reklama

Jeśli nie ćwiczysz, bo dochodzisz do wniosku, że nie musisz zrzucać wagi, a latem i tak nie zdejmujesz koszulki, popełniasz błąd. Każdy t-shirt, nawet ten z najgorszym wzorem, będzie o niebo lepiej wyglądał na ciele, które jest w formie. Czyli jakim? Z płaskim brzuchem i pokreślonymi ramionami i dobrze prezentującą się klatką piersiową. By to osiągnąć, wystarczy wybrać określony zestaw ćwiczeń. My proponujemy ten poniższy, składający się z zaledwie pięciu elementów. Efekty przyjdą szybciej niż myślisz.    

 

 Jak dobrze wyglądać w koszulce?

 

1. Podciąganie się (pull-ups)

 

To ćwiczenie powinno znaleźć się w planie treningowym każdego faceta. Angażuje niemal wszystkie górne partie mięśni, w tym grzbiet i bicepsy. Pamiętaj, by ręce na drążku rozstawiać szeroko, na wzór litery „V”. Dziesięć pełnych podciągnięć dwa razy w tygodniu będzie całkiem przyzwoitym wynikiem. Na początek.

 

  

2. Wspinaczka górska (mountain climbers)

 

Świetne ćwiczenie, które można wykonywać niemal wszędzie. To również znakomita alternatywa dla czasochłonnego treningu cardio. Przyjmij pozycję jak do pompki, podeprzyj się rękami i naprzemiennie zbliżaj kolana do klatki piersiowej, co w efekcie będzie nieco przypominało wspinaczkę, a przy dużej intensywności niemal bieg. Początkującym wystarczą 3 serie po 20 sekund. Doświadczeni mogą powtarzać ćwiczenie pięciokrotnie, za każdym razem przez minutę.

 

 

3.  Unoszenie barków ze sztangą (barbell shrugs)

 

To m.in. dlatego Tom Hardy imponował postawą m.in. w filmie „Mroczny Rycerz powstaje”. Rzecz równie prosta w wykonaniu, co efektywna. Angażuje mięsień najszerszy grzbietu, co po regularnych powtórzeniach błyskawicznie przełoży się na naszą postawę. Wyprostuj plecy, stań miękko na nogach i trzymając sztangę (na początek pustą lub z 5 kg obciążenia), staraj się wzruszać ramionami. 20 powtórzeń w 3 seriach do dobry punkt wyjścia.

  

  

4. Ćwiczenie mięśni trójgłowych ramion (dips) 

 

Amatorzy często całą energię inwestują w bicepsy, a to błąd. Dlatego tak wielu z nich ma później ma problemy ze stawami. Ćwiczenie tzw. mięśni antagonistycznych jest niezwykle ważne. W tym przypadku wystarczy nam pierwsza lepsza ławeczka. Oprzyj się na niej rękami, a następnie uginaj i prostuj je w łokciach. Zacznij od powtórzeń przez 30 sekund, dążąc do minuty. 

 

 

5.  Pompki hindu (hindu press-ups)

 

Ćwiczenie przypomina nieco nurkowanie bombowca i angażuje wszystkie mięśnie, na które zakładamy t-shirt. Przyjmij postawę jak do pompki. Ręce oprzyj na ziemi na szerokości linii barków, jednocześnie dość szeroko rozstawiając nogi. Biodra wypnij głęboko do tyłu, a kolana i ręce zostaw wyprostowane. Na wdechu „nurkujesz”, zbliżając klatkę piersiową do ziemi, a następnie wracasz do pozycji wyjściowej.  Systematycznie zwiększaj liczbę powtórzeń.

 

 

Artykuł ukazał się na stronie brytyjskiego wydania Esquire.

8 najlepszych pizz z całego świata

Finlandia. Pizza Berlusconi, oprócz...

1/8

Finlandia. Pizza Berlusconi, oprócz standardowych pomidorów, sera, grzybów, czerwonej cebuli, zawiera wędzone mięso renifera.
Reklama

Polecane wideo

Polecamy również

Reklama

Inne artykuły

Reklama