Reklama

10 najbardziej kontrowersyjnych kampanii Calvina Kleina

Od roznegliżowanej niepełnoletniej Kate Moss po Justina Biebera.

10 najbardziej kontrowersyjnych kampanii Calvina Kleina Brooke Shields fot. mat. prasowe
Reklama

Nie ma znaczenia, kto zajmował lub zajmuje stanowisko projektanta damskiej i męskiej linii w Calvinie Kleinie. Zawsze nadarza się dobra okazja, by przypomnieć najbardziej kontrowersyjne kampanie marki.

  

1.Kampania z Brooke Shields z 1980 roku. „Czy wiesz, co jest pomiędzy mną, a moimi Calvinami? Nic” - te słynne słowa wypowiedziała w kampanii marki Brooke Shields. Miała wtedy 15 lat i to właśnie ze względu na jej wiek reklamę uznano za kontrowersyjną i ją zdjęto. Autorem zdjęć i klipów był Richard Avedon.

 

 

 

2.Pokazanie półnagiej kobiety i dwóch mężczyzn w jednym łóżku? To było dla wielu za dużo w 1985 roku, kiedy to ukazała się kampania Calvin Klein Underwear.

 

fot. mat. prasowe

 

 

3.Ciężko jest powiedzieć, która z kampanii Kleina była najsłynniejszą w historii mody. Z pewnością ta z 1992 z Markiem Whalbergiem i Kate Moss była wielkim wydarzeniem. Światu szerzej pokazała się wtedy półnaga 17-letnia Kate Moss, a reklama wyniosła ją do rangi top-modelki.

 

fot. mat. prasowe

 

 

4.Ponowne oburzenie wywołała kampania z 1993 roku. Kate Moss prezentowała w niej zapach Obsession. Zrealizował ją Mario Sorenti. Padł zarzut, że modelka odzwierciedla „heroinowy szyk”.

 

5. W reklamie z 1995 roku widzimy modelki i modeli znajdujących się w piwnicy z drewnianymi ścianami, co miało nadać charakter olschoolowego castingu. Pojawiły się zarzuty, że wygląda to jak dziecięca pornografia. Nie obyło się bez protestów środowisk katolickich, a amerykański Departament Sprawiedliwości przeprowadził dochodzenie w sprawie wieku uczestników. Kampanię zrealizował Steven Meisel.

 

 

 

6.Ponowny zarzut o „dziecięcą pornografię” pojawił się w 1999 roku za kampanię nowej linii dziecięcej bielizny zrealizowanej przez Mario Testino. Została ona zdjęta pod wpływem dużej krytyki środowisk konserwatywnych. Na zdjęciach byli mali chłopcy siłujący się na kanpapie ubrani tylko w bieliznę CK.

 

7.Ze względu na odsłonięcie przez aktorkę Evę Mendes za dużej części ciała w reklamie zapachu Obsession w 2008 roku wiele stacji komercyjnych zakazało jej pokazywania.


 

8.Tym razem już nie chodziło o „trójkąt”, a o „czworokąt”, który miała sugerować kampania z 2009 roku. Kontrowersję wywołał duży billboard, który zawisł na nowojorskiej dzielnicy SoHo. W kampanii wystąpiła między innymi polska modelka Ania Jagodzińska.

 

 

 

 

9.W kampanii z 2011 roku z Larą Stone widzowie dostrzegli napis Fuck. Sami zobaczcie, czy go dostrzegacie.

 

fot. mat. prasowe

 

 

10. W przypadku kampanii z Justinem Bieberem uwadze mediów nie umknęła praca grafika nad poprawą męskich walorów.

 

fot. screen YouTube
Reklama

Polecane wideo

Polecamy również

Reklama

Inne artykuły

Reklama