George Clooney przypadkiem założył biznes. Teraz sprzedał go za miliard dolarów
Fot. The Gourmet Guide Cabo by Upsouth Magazine, Facebook

George Clooney przypadkiem założył biznes. Teraz sprzedał go za miliard dolarów

Czysty zysk do spółki z dwoma kolegami.
22.06.2017

Czasem w życiu potrzeba nieco szczęścia, a najlepsze pomysły wpadają do głowy, gdy niespecjalnie się o nie staramy. Bo jak inaczej mówić o chwili, w której pije się z sąsiadem dobry alkohol i nagle padają słowa „A może stworzylibyśmy coś, co najbardziej będzie nam smakowało?”, a kilka lat później na konto wpływa miliard charakterystycznych zielonych banknotów? Wypowiadającym te słowa był George Clooney, a owym dobrym alkoholem meksykańska tequila.

 

Zobacz także: George Clooney odpowiada gestem Kozakiewiczna

 

Pomysł na markę Casamigos narodził się, gdy aktor kupił posiadłość w Meksyku i poznał Rande'a Gerbera, prywatnie męża Cindy Crawford. Potem dołączył do nich jeszcze Michael Meldman - opisuje historię Business Insider. Panowie dwa lata odwiedzali meksykańskie destylarnie, szukając tequili wyłącznie według własnych preferencji. W końcu pierwotnie trunek miał smakować przede wszystkim im, co oznaczało m.in. możliwość sączenia alkoholu cały dzień skutków „choroby dnia następnego”. W sumie spróbowali ok. 700 próbek. 

 

Opublikowany przez The Gourmet Guide Cabo by Upsouth Magazine na 13 maja 2013

 

Pierwotnie trunek zamawiali wyłącznie na własne potrzeby, ale dość szybko kilkadziesiąt przesyłanych butelek przerodziło się w tysiąc, dlatego usłyszeli, że muszą pomyśleć o licencji. W 2013 r. znaleźli więc dystrybutora w USA i uruchomili masową produkcję.  

 

- George nie potrzebował pieniędzy. Ja nie potrzebowałem. Mike również. Nie to powodem było sprzedaży. Chcieliśmy, by każdy mógł jej się napić - wspomina Michael Meldman.

 

Casamigos stałą się jedną z najszybciej rozwijających się marek tequili, podwajając swoją wartość w 2014 i 2015 r. Teraz jest dostępna w 20 krajach - od USA i Kanady po Peru i Jamajkę.

  

 

Opublikowany przez The Gourmet Guide Cabo by Upsouth Magazine na 13 maja 2013

 

Butelka o pojemności 750 ml kosztuje od 45 do 55 dolarów, czyli od ok. 170 do ok. 210 zł.  

 

Polecane wideo

Komentarze

Polecane dla Ciebie