Zupełnie nowy Facebook? Nadchodzą duże zmiany
Starstock

Zupełnie nowy Facebook? Nadchodzą duże zmiany

Mark Zuckerberg przestrzega postanowień noworocznych i chce zbliżyć nas do siebie, a nie do wydawców i reklamodawców.
12.01.2018

Kilka dni temu Mark Zuckerberg obwieścił, że jego głównym celem na 2018 rok jest zmiana Facebooka na lepsze. Trzeba przyznać, że postanowienia noworoczne wypełnia z wyjątkową gorliwością, choć ciężko powiedzieć, by w związku z zapowiedzianymi właśnie zmianami wszyscy na świecie krzyknęli „właśnie tego oczekiwaliśmy! Dzięki Mark!”.

"Poprawki", które ogłosił Zuckerberg, zapowiadają się rewolucyjnie, choć to nie pierwszy raz, kiedy serwis mówi o odwróceniu się od treści wydawców na rzecz zbliżenia i głębszej interakcji z naszymi bliskimi, rodziną i przyjaciółmi. W najbliższych miesiącach news feed zostanie kompletnie przemodelowany - zobaczymy tam mniej treści z polubionych przez nas stron, a więcej angażujących informacji od naszych znajomych - jednak stanie się tak nie dlatego, że szefom Facebooka przestały odpowiadać pieniądze od reklamodawców, ale po to, by jeszcze bardziej wzmacniać zaangażowanie w obrębie samego serwisu i ograniczać treści prowadzące na zewnątrz na rzecz formatów natywnych. 

Czy Facebooka w ogóle da się jeszcze naprawić? Jak pisał Foster Kamer z Mashable w końcówce ubiegłego roku, jedną z recept na fake newsy, bańkę filtracyjną i kryzys w branży wydawniczej, za które część odpowiedzialności ponosi właśnie to medium jest… pasek adresu. Gdy rezygnujemy z treści sugerowanych przez algorytm Facebooka (który jest stworzony po to, by jak najdłużej utrzymać nas w systemie serwisu Zuckerberga) możemy unikać m.in opłaconych, nachalnych treści i wyjść z własnej informacyjnej „bańki”. Zapowiedziane właśnie zmiany tylko w niewielkim stopniu dotykają takich problemów z news feedem, jak np. radykalizacja postaw politycznych (którą pociąga za sobą ograniczenie źródeł informacji) i zmierzają w kierunku tworzenia jeszcze bardziej hermetycznych enklaw.

Jak "nowy" Facebook będzie wyglądał w praktyce – zobaczymy w tym roku. I z lekkim niepokojem czekamy, co jeszcze naprawi dla nas jeden z potencjalnych kandydatów na stanowisko prezydenta USA.

One of our big focus areas for 2018 is making sure the time we all spend on Facebook is time well spent. We built...

Opublikowany przez Mark Zuckerberg na 11 stycznia 2018

Polecane wideo

Komentarze

Polecane dla Ciebie