Rozgrzewka przed festiwalowym latem - Up To Date x Unsound
mat. prasowe

Rozgrzewka przed festiwalowym latem - Up To Date x Unsound

Wspólne przedsięwzięcie dwóch polskich festiwali to przede wszystkim silna reprezentacja rodzimej sceny. Nie zabraknie gwiazd, wśród nich m.in. Tim Hecker, Lee Gamble oraz Marco Shuttle.
15.04.2018

Znamy pełny line-up trzydniowego wydarzenia organizowanego przez Unsound i Up To Date Festival w warszawskim klubie Jasna 1. Do mistrza ambientu, Tima Heckera, dołączają m.in. Lee Gamble oraz Marco Shuttle, a także silna reprezentacja rodzimych twórców. 

19-21 kwietnia - Up To Date x Unsound

Krakowski Unsound i białostocki Up To Date Festival podczas trzech wieczorów 19, 20 i 21 kwietnia br. wymieszają inspiracje oraz zainteresowania kształtujące charakter oraz wizerunek obu festiwali. Na dwóch scenach zostaną zaprezentowani artyści zagranicznych scen oraz szeroki przekrój rodzimych talentów. Znajdą się wśród nich m.in. mistrz ambientu, Tim Hecker, niezwykle dynamiczna Anastasia Kristensen, wywodzący się z holenderskiej sceny electro i kultywujący jej zadziorny charakter Ekman, zręcznie mieszający techno z post-dubstepowymi gatunkami Lee Gamble czy wreszcie Marco Shuttle, mistrz techno skupionego na głębokiej atmosferze, posługujący się klimatycznymi pejzażami opartymi na psychodelicznych, pełnych barw brzmieniach. Polską reprezentację stanowić zaś będą m.in. Wacław Zimpel balansujący na pograniczu jazzu, minimalizmu i muzyki tradycyjnej, Michał Wolski specjalizujący się w głębokim, dostojnym i pełnym uroku techno, Ter tworząca w obrębie kontemplacyjnego ambientu i pulsującego techno, Olivia oraz Dtekk, czyli uznani reprezentanci rodzimej sceny techno i electro, ISNT, doświadczona DJ-ka i producentka, założycielka kolektywu Behind the Stage i współtwórczyni inicjatywy Oramics, RRRKRTA, czyli twórca m.in. cyklu imprez oraz wydawnictwa muzycznego Brutaż i in.

Oto pełny line-up wydarzenia:

Tim Hecker live (CA)

Anastasia Kristensen (RU/DK)

Marco Shuttle (IT/DE)

Wacław Zimpel live (PL)

Lee Gamble (UK)

Ekman live (NL)

EVOL live (ES)

Kablam (SE)

Ciarra Black (US/DE)

Michał Wolski live (PL)

Ter live (PL)

Olivia b2b Dtekk (PL)

Eltron (PL)

KRY (PL)

ISNT (PL)

Rusałka (PL)

RRRKRTA (PL)

Young Majli (PL)

Wydarzenie będzie zapowiedzią obu festiwali. Unsound odbędzie się między 7 a 14 października br., natomiast Up To Date Festival będzie mieć miejsce 7 i 8 września br. 

Up To Date Festival, ukryty od zgiełku wielkich miast, odbywa się rokrocznie w Białymstoku, w samym sercu północno-wschodniej Polski. Miejsce słynące z dziewiczych krajobrazów, dzikiej przyrody i głębokich lasów w pierwszych dniach września zamienia się w mekkę muzyki elektronicznej i basowej, przyciągając ok. 8000 uczestników. Wydarzenia festiwalowe mają zaś miejsce w tak różnorodnych przestrzeniach, jak choćby Opera i Filharmonia Podlaska, podziemne parkingi Stadionu Miejskiego czy Pałac Branickich.

Krakowski Unsound świętował w zeszłym roku swoje 15-lecie. Edycja pod hasłem Flower Power okazała się być jak dotąd najpopularniejszą i najbardziej udaną. Od czasu swojego powstania w 2003 roku, festiwal rozrósł się znacznie. Począwszy od powolnej ekspansji w mieście, adaptacji i ożywienia niecodziennych miejsc, po edycje w Nowym Jorku, Adelajdzie, Toronto i Londynie, a także krajach Europy Wschodniej oraz Kaukazu. 

Tim Hecker (CA)

Tim Hecker zaliczany jest do najważniejszych twórców muzyki ambientowej w historii. Za sprawą ewoluującego brzmienia, które coraz śmielej zmierza w stronę przetworzonych brzmień akustycznych, praktycznie każdy z jego albumów zaliczany jest do klasyków gatunku. Jego pierwszy występ w Warszawie będzie ukoronowaniem tras koncertowych związanych z materiałem „Love Streams” z 2016 roku. 

EVOL live (ES)

EVOL to projekt muzyczny, który wywraca do góry nogami każdą imprezę, na której zagra. Ten rave’owy chuligan za nic ma sobie świętości i klubowe konwenanse. Psotnik uwielbia bawić się syntezą klasycznych tropów lat 90., zapętlając, rozciągając i odwracając fluorescencyjne brzmienia hooverów, deformując rytmy i burząc wszelkie hierarchie, grając trwające w nieskończoność build-upy, oślepiając światłami i laserami oraz hipnotyzując wykwintnym pointylizmem. 

Anastasia Kristensen (RU/DK)

Mieszkająca w Kopenhadze Anastasia Kristensen w zaledwie kilka miesięcy stała się jedną z najbardziej pożądanych artystek, grając w klubach i na festiwalach całej Europy. W tej spektakularnej karierze nie ma przypadku, bowiem selekcja artystki jest znakomita: od old schoolowego electro i rave’owych kawałków przez współczesne techno po klasykę elektronicznej muzyki eksperymentalnej. Już niedługo posłuchamy też jej świetnej debiutanckiej EP-ki dla pewnego dużego wydawnictwa.

Ciarra Black (US/DE)

Ciarra Black wyrobiła sobie bardzo mocną pozycję na nowojorskiej scenie, grając regularnie świetne sety w takich klubach, jak Bossa Nova Civic Club, Trans Pecos czy Good Room. Obce nie są jej również rave’y w opuszczonych przestrzeniach. Jest kuratorką No-Tech, imprezy oraz labelu o tej samej nazwie. Samodzielnie wydała w nim swój bardzo dojrzały debiutancki album „Pendulum”, na którym za pomocą połączenia techno oraz klasycznego industrialu zgłębia paletę odcieni szarości. Obecnie mieszka w Berlinie, skąd do Warszawy przyjedzie w roli DJ-ki. 

Eltron John (PL)

Eltron John jest wszechstronnym DJ-em, który znakomicie rozumie potrzeby zgłaszane z parkietu. Niczym dobry duch polskiego klabingu regularnie obdarza tłumy euforycznymi brzmieniami. Zarówno jako Unsound jak i Up to Date doświadczyliśmy jego znakomitej selekcji na własnej skórze wielokrotnie i nie mogliśmy nie zaprosić Marka na naszą wspólną wycieczkę do Warszawy, by po raz kolejny zagrał dla nas perły muzyki tanecznej. 

Kablam (SE)

Kablam była rezydentką niezwykle wpływowej berlińskiej imprezy Janus, podczas której rodziły się najświeższe trendy w muzyce klubowej ostatnich lat. Dziś mieszka z powrotem w Sztokholmie, gdzie zaangażowana jest we współpracę z kolektywem Drömfakulteten, działającym na rzecz kobiet i osób niebinarnych, jak i wytwórnią Staycore. Do swojej muzyki podchodzi w radykalny sposób, przesuwając muzyczne granice i zmieniając postrzeganie tego, co w klubie wypada, a czego nie, łącząc gatunki w nieprzewidywalny sposób oraz tworząc przestrzeń dla zmarginalizowanych osób.

Ekman live (NL)

Ekman wywodzi się z holenderskiej sceny electro i wychował się na imprezach Bunker, więc nieobce są mu retrofuturystyczne rytmy oraz potężny bas. W swojej twórczości bezwstydnie sięga również po acidowe dźwięki i ciężkie, dudniące techno. Mimo destrukcyjnych zapędów, jego porywająca muzyka nie jest pozbawiona humoru. Przeważają w niej jednak szorstkie brzmienia i, choć Roel kocha italo disco, o twórczości mówi, że “każdy akt twórczy zaczyna się od destrukcji”.

Olivia b2b Dtekk (PL)

Czy wspólne wydarzenie Unsoundu i Up to Date Festival mogło się zakończyć inaczej niż w symboliczny sposób? Olivia, rezydentka krakowskiego festiwalu, i Dtekk, dyrektor programowy wydarzenia z Białegostoku, to czołówka polskiej sceny DJ-skiej, a o ich setach back to back w całej Polsce krążą już legendy. Ekstatyczna selekcja electro, acidu i techno zwieńczy naszą trzydniową przygodę z przytupem.

Wacław Zimpel (PL)

Parę lat temu nowojorski dziennikarz Andy Battaglia miał przyjemność słyszeć koncert Wacława Zimpla. Sala była jednak dość niska, tłum spory – nie widział więc sceny i nie znał wykonawcy. Po występie spytał: “Co to był za zespół? Byli świetni!”. A to był tylko Wacław, sam, z klarnetem, z khaenem, z organami, powielający w niesamowity sposób swoje ścieżki z pogranicza jazzu, minimalizmu i muzyki tradycyjnej. 

Ter (PL)

Muzyka Ter jest niespieszna, ale dzięki temu wywołuje stan całkowitej immersji. Artystka nagrywa głównie za pomocą syntezatora modularnego, tworzy dźwięki z pogranicza kontemplacyjnego ambientu i pulsującego techno, inspirując się przy tym krautrockiem, elektroakustyką czy też muzyką kina lat 80. XX w. Rok temu wydała dwa albumy – solowy „Remains” oraz „Bacchus Where Are You”, nagrany wspólnie z Mirtem. 

Lee Gamble (UK)

Lee Gamble ma na swoim koncie albumy wydane pod szyldem bardzo prestiżowych wytwórni, takich jak Entr’acte, PAN i Hyperdub, ale zajmuje się nie tylko tworzeniem muzyki z pogranicza brzmień klubowych. Jest też świetnym DJ-em, który znakomicie odnajduje się w historii brytyjskich dźwięków. Zręcznie miesza ze sobą techno, post-dubstepowe gatunki, jungle i bardziej abstrakcyjne rytmy, z gracją balansując między fizyczną ciężkością a euforyczna przestrzennością.

ISNT (PL)

ISNT jest doświadczoną DJ-ką i producentką, założycielką kolektywu Behind the Stage oraz współtwórczynią inicjatywy Oramics, której celem jest kruszenie seksistowskiego beton polskich klubów i walka o lepszą pozycję kobiet na scenie. W jej setach można usłyszeć mocne, głębokie techno, choć niedawno wydała album album pt. „World Is Full of Electric Chairs” nakładem brytyjskiej wytwórni Vanity Pill, kierując się w stronę bardziej eksperymentalnych brzmień.

RRRKRTA (PL)

RRRKRTA to bardzo zapracowana osoba, która nie dość, że organizuje popularne i pełne niespodzianek imprezy, czyli Brutaż i Światło, to jeszcze wydaje płyty z nieoczywistą muzyką taneczną oraz oczywiście grywa samemu techno i house. A jakby tego wszystkiego było mało, jego inicjatywy non-stop podróżują po Polsce i okolicach.

Michał Wolski (PL)

Michał Wolski specjalizuje się w głębokim techno, powolnym, dostojnym i pełnym uroku. Swoje produkcje wydawał m.in. u Jacka Sienkiewicza w Recognition (ambientowe „La Mer”), Marco Shuttle w Eerie (taneczne “Caleidoscope” czy bardziej hipnotyczne “Unthinkable Otherwiseness”), a ostatnio został nawet kolegą Buriala z wytwórni, dzieląc numer katalogowy w Nonplus Records. 

Marco Shuttle (IT/DE)

Marco Shuttle w swojej muzyce skupia się na atmosferze, posługując się pięknymi, klimatycznymi pejzażami i opierając się na psychodelicznych, pełnych barw brzmieniach. Nie rozmywa się jednak w ich bogactwie. Warstwa rytmiczna jest u niego równie czytelna, niezwykle ozdobna, pełna wyrazistych bębnów układających się w złożone zawijasy, kreujących wyjątkowy dźwięk miejskiej rytualności. 

Young Majli (PL)

Young Majli łączy w rozswawolony sposób bassową muzykę klubową z różnych zakątków świata (od gorących hard drumów z zimnej północy, po zimne gqomy z gorącego południa) z grimem, hiphopem, soulem czy R’n’B. Należy do wrocławskiego kolektywu Regime, który trzęsie miastem, jego mediami oraz klubami, dominując w różnych kreatywnych strefach: bawiąc, ucząc i informując.

KRY (PL)

Kry w swoich setach miesza nowoczesną muzykę industrialną, elementy metalu czy gabberu oraz rytmy różnych gatunków muzyki klubowej. Reprezentuje warszawską ekipę Intruder Alert, która konsekwentną polityką stworzyła na polskiej scenie nową i zupełnie odrębną estetykę. 

Rusałka (PL)

Rusałka współtworzy Rozkosz, krakowsko-internetową inicjatywę, która promuje klubową muzykę nietechnonormatywną (taką z tłuczonym szkłem, skrzypieniem łóżka, ale też bębenkami z całego świata), ale jak już go wpuścić za DJ-kę, to nie może przestać puszczać bristolskiego post-dubstepowego techno. Taka ci to Rusałka.

W sprzedaży zostały już tylko pojedyncze bilety na poszczególne dni, dlatego zachęcamy do wcześniejszego zakupu. I do zobaczenia na festiwalu!

 

Polecane wideo

Komentarze

Polecane dla Ciebie