Wrześniowe wydanie "Esquire'a". Tym razem wszystko zrobiliśmy na odwrót

Wrześniowe wydanie "Esquire'a". Tym razem wszystko zrobiliśmy na odwrót

Jesień to czas zmian. Zobacz jak zmienił się nowy "Esquire".
03.09.2018

Wiosna to czas zmian, rewolucji (wyjąwszy tę październikową, ale o nie o tym teraz), robienia rzeczy zupełnie inaczej i na nowo. Postanowiliśmy odwrócić zasady. Najnowsze, jesienne wydanie Esquire'a jest dla nas początkiem zupełnie nowego rozdziału. W ostatnich tygodniach zmieniliśmy w magazynie bardzo wiele rzeczy. Klucz do tych zmian był stały: "więcej". Dlatego mamy więcej męskiego stylu, więcej stylowej motoryzacji, więcej zegarków (wreszcie!), więcej męskich pasji i więcej kuchni, takiej jaką lubimy najbardziej - odważnej, niebanalnej, której towarzyszą dobre wina, najchętniej polskie. 

 

Ale po kolei. Powinniśmy zacząć od okładki.

 

Esquire okładka Organek

Dlaczego Tomasz Organek? To facet, który zna się na męskim graniu, ma bardzo wyrazisty styl (czego dowodem nasza sesja zdjęciowa realizowana w nocą w warszawskim Mordorze - dzielnicy biznesowej, która po godzinach niemal całkowicie się wyludnia). No i najważniejsze - Tomek jest bardzo szczególnym rozmówcą. Jest bardzo szczery, otwarty, ma odwagę by w mówić o sobie - a odnosić się do tego, co nie podoba mu się w naszej rzeczywistości. On też jest na progu zmian - dobrze znane wszystkim nieco vintage'owe brzmienie Organka niebawem przejdzie do historii, Tomek chce czegoś nowego. Czego dokładnie? O tym przekonamy się w przyszłym roku, tymczasem na jesieni czeka nas reedycja "Czarnej Madonny", chyba najważniejszej dotąd płyty Organka. Tymczasem w najnowszym „Esquire'rze” rozmawiamy o zmianach, sile przypadku, potrzebie spokoju, o nowym projekcie Ona i o tym, dlaczego woli opowiadać o rzeczach ważnych niż śpiewać o tym, że jest fajnie. 

 

Esquire Organek sesja

Jak wiadomo we wrześniu zaczyna się szkoła (a w knajpach zaczyna się picie, jak zaśpiewałby Muniek Staszczyk), ale w nowym "Esquire'rze" nie znajdziesz o edukacji ani słowa. Mamy za to trzydzieści stron o tym, bez czego trudno nam się obejść na co dzień i od święta - o jedzeniu. To specjalne, kulinarne wydanie "Esquire'a", pierwsze w historii. Poświęciliśmy tej tematyce osobną, liczącą kilkadziesiąt stron, sekcję w magazynie. Zaczynamy ją od wywiadu z Aleksandrem Baronem, jednym z najbardziej odważnych, najbardziej bezkompromisowych i najbardziej wyrazistych polskich szefów kuchni. Jeśli polska kuchnia ma mieć przyszłość to właśnie on będzie jednym z tych, którzy wyznaczą dla niej nowy kierunek. Z Baronem spotkaliśmy się w jego nowej warszawskiej restauracji Zoni by porozmawiać o tym, gdzie zaczyna się i gdzie kończy kulinarna kreacja, czemu śni mu się jedzenie, czego nie da się zjeść i czy nazwanie polskiej kuchni kundlem to obelga czy komplement. Ten wywiad zdecydowanie wypada czytać przy jedzeniu! 

 

Aleksander Baron sesja Esquire

 

Wywiad z Baronem to ledwie wstęp, niezwykle smakowity, do naszej kulinarnej sekcji specjalnej we wrześniowym wydaniu "Esquire'a". Znajdziesz w niej ponadto "Nowy słownik kulinarny", pełny pojęć i zjawisk które wtargnęły do światowej gastronomii i wygląda na to, że mogą zagościć na dłużej. Mamy też niezwykle zajmującą historię zawrotnej kariery przewodników kulinarnych Michelina i Gault & Millau. Jak zaczął się fenomen przyznawania restauracjom gwiazdek? Kim są recenzenci kulinarni, którzy decydują o tym, kto dostanie wyróżnienie? Czy z gwiazdek Michelina można zrezygnować? I jak wyglądała droga do wyróżnień w przypadku polskich restauracji? Tyle pytań - na szczęście na wszystko mamy odpowiedzi. 

Mamy też w tym, wrześniowym wydaniu Esquire'a fascynujący tekst o polskich winiarzach - ludziach, którzy wpadli na karkołomny pomysł wytwarzania dobrych win nad Wisłą (a technicznie rzecz biorąc – przede wszystkim nad Odrą). Nie chcieli produkować win przeciętnych, interesowały ich takie, które docenią znawcy w Europie. Niektórym z nich udała się ta sztuka. Kim są ci najbardziej wyraziści polscy winiarze. Przeczytaj ten tekst, a potem rzuć wszystko - i jedź pod Zieloną Górę (by zakładać winnicę).

Wino polskie Esquire

 

O jedzeniu moglibyśmy długo, ale w nowym wydaniu Esquire'a, ale mamy też inne tematy. I to jakie! Przede wszystkim - wreszcie mamy dużo zegarków. Od tego wydania w "Esquire'rze" zagości na stałe duża sekcja poświęcona nowościom zegarkowym. W najnowszym numerze zapowiadamy też nasz bardzo ważny projekt - tegoroczne nagrody zegarkowe „Esquire'a”. O wyróżnienia w 12 kategoriach powalczy 60 czasomierzy, z których każdy godzien jest statuetki. Kto zwycięży? O tym zdecydują głosy czytelników, bo głosowanie na Zegarki Roku Magazynu Esquire 2018 rusza lada moment na stronie esquire.pl.

Zegarki roku Esquire

„Esquire” to także nowoczesny męski styl. W wrześniowym wydaniu magazynu przyglądamy się  miejskiej elegancji, podpatrujemy jak noszą się mężczyźni na ulicach Nowego Jorku i podpowiadamy jak wyciągnąć z tego coś dla siebie. 

Esquire Moda Nowy Jork

Mamy też w kilku ciekawych gości, znanych z tego, że dużo i mądrze mówią. Jest Wojtek Smarzowski, który za chwilę wstrząśnie nami wszystkimi, gdy do kin wejdzie jego najnowszy film "Kler".

Wojtek Smarzowski Esquire

Jest też Gary Vaynerchuk, nowojorski przedsiębiorca i mentor, o biznesie opowiadający z taką pasją, że przekonałby do założenia startupu nawet nieboszczyka. We wrześniu Gary przyjedzie do Polski na wykład. My namówiliśmy go do rozmowy o biznesie, ambicjach, mediach społecznościowych i rozwijaniu marki osobistej jeszcze przed wizytą w Polsce.

Gary Vaynerchuk Esquire

W najnowszym "Esquire'rze" jest też dużo motoryzacji, i tak już będzie zawsze. Tym razem mamy  coś wyjątkowego - to Mercedes AMG Project One, superauto stanowiący drogowy odpowiednik bolidu Formuły 1. Zabraliśmy ten niesamowity pojazd na przejażdżkę po Los Angeles (następnym razem obiecujemy przyciągnąć Project One'a na autostradę A2), a przy okazji opowiedzieliśmy historię najbardziej radykalnego samochodu sportowego w historii firmy ze Stuttgartu.

Mercedes Project One Esquire

Nowy Esquire się zmienił. Na lepsze! Przekonaj się sam. Od 4.09 jesteśmy we wszystkich dobrych salonach prasowych w Polsce. 

 

Komentarze

Polecane dla Ciebie

Polecane wideo