Duże pieniądze i wiosenny styl - sprawdź, o czym piszemy w najnowszym wydaniu "Esquire'a"
Fot: Dawid Klepadło

Duże pieniądze i wiosenny styl - sprawdź, o czym piszemy w najnowszym wydaniu "Esquire'a"

Nowy numer już w sprzedaży!
19.02.2019

„Pieniądze są przereklamowane” – mówi bohater okładki najnowszego „Esquire’a”, Marcin Prokop. Co nie znaczy, że nie warto o nich rozmawiać – bo to, że dżentelmeni unikają tego tematu jest jednym z najdziwniejszych przesądów, któremu chcielibyśmy zadać kłam. Wystarczy rzucić okiem na listę naszych rozmówców – o zarobkach, sukcesie, planach i zarządzaniu finansami rozmawiamy m.in. z prezesem Legii Warszawa Dariuszem Mioduskim, współtwórcą netfliksowego serialu „Wiedźmin” Tomaszem Bagińskim, gwiazdą polskiego Internetu i członkiem grupy Abstra Rafałem Masnym, inwestorem Tomaszem Czechowiczem czy zwycięzcą Rajdu Dakar z 2015 roku Rafałem Sonikiem. Poznajemy też tajemnice skarbu ukrytego gdzieś w Górach Skalistych przez ekscentrycznego amerykańskiego kolekcjonera, Forresta Fenna. Jego wybryk wywołał w USA mini-gorączkę złota, która jak dotąd pochłonęła niestety aż cztery ofiary śmiertelne. Eklektycznie? A to dopiero początek.

Temat pieniędzy powraca też w rozmowach z laureatami naszych nagród. Przepytujemy m.in. Tomasza Kota, Roberta Koniecznego, Kubę Przygońskiego i wspomnianego już Marcina Prokopa, ale pieniądze nie przysłoniły nam całego świata. Przy tak charyzmatycznych rozmówcach jak „wesoły pan z telewizji śniadaniowej” – jak mówi o sobie Prokop – trudno zatrzymać się przy jednym temacie. Z laureatem naszej nagrody w kategorii media porozmawialiśmy więc o zegarkach, samochodach, popatrzyliśmy w przeszłość i wybiegliśmy w przyszłość… Po tej rozmowie zrozumiecie, dlaczego „pan z telewizji śniadaniowej” to zbyt ciasna szufladka dla Marcina Prokopa.

Pomysły na stylową wiosnę 

Na nadchodzącą wielkimi krokami wiosnę przygotowaliśmy obszerny blok tekstów na temat stylu. W numerze znajdziecie m.in. pierwszy artykuł z cyklu Esquire Akademia, do którego zapraszamy ekspertów pomagających odnaleźć się w świecie mody. Jako pierwszy nasze zaproszenie przyjął Roman Zaczkiewicz, twórca warszawskiego atelier Zack Roman szyjącego garnitury, który przygotował dla nas przewodnik po garniturach dwurzędowych, dzięki któremu ten strój przestanie być dla ciebie enigmą. To w końcu najbardziej stylowa odmiana garnituru. 

 

Rozmawiamy też o  stylu z Oskarem Podolskim – projektantem, tworzącym między innymi nowe kroje czcionek czy systemy identyfikacji wizualnej. Piszemy o knitach (dla niewtajemniczonych – to rodzaj krawata, które warto mieć w szafie), o sneakersach, bezrękawnikach i o modzie w stylu  amerykańskich college'y. Są też zegarki (czym byłby bez nich „Esquire”) – i tym razem, bez fałszywej skromności przyznajemy – tak pięknych zdjęć czasomierzy dawno nie mieliśmy. Ten numer to też mały rachunek sumienia dla nas wszystkich – przemysł odzieżowy jest w czołówce branż najbardziej niszczących środowisko naturalne, przegrywa jedynie z wydobyciem ropy naftowej. Co robią producenci ubrań, by zmienić taki stan rzeczy? Co robią konsumenci, by kupować świadomie? I w jaki sposób nabierająca znaczenia moda na „slow fashion” rewolucjonizuje dzisiejszy przemysł?

Bez niedosytu 

Po takiej dawce treści trudno odczuwać niedosyt, ale jeśli jesteście głodni nowości, to znajdziecie je również w sekcji kulinarnej. Doskonale znany naszym czytelnikom Aleksander Baron, szef kuchni warszawskiej restauracji „Zoni”, jeden z najbardziej wyrazistych polskich kucharzy, zaprasza operatora filmowego Piotra Sobocińskiego na „Ucztę u Barona" – bardzo osobistą rozmowę o miłości do jedzenia. To pierwszy z cyklu autorskich wywiadów Aleksandra, następne pojawią się w kolejnych wydaniach „Esquire'a”. Z kolei Marcin Popielarz, szef kuchni restauracji „Biały królik” z Trójmiasta, który w ubiegłym roku jako jedyny przedstawiciel Europy dotarł do finału prestiżowego konkursu S. Pellegrino Young Chef, opowiada nam m.in. o idealnym schabowym, kuchni kaszubskiej i nordyckiej oraz swoim zwyczajnym dniu. 

Czy to wszystko? Oczywiście, że nie. "Wszystkiego" od dziś możecie szukać w dobrych punktach sprzedaży – Empikach, salonach Inmedio i Relay. 

Polecane wideo

Komentarze

Polecane dla Ciebie