Nowy Big Black Book już w sprzedaży! Co znajdziesz w wydaniu na wiosnę/lato 2019?

Nowy Big Black Book już w sprzedaży! Co znajdziesz w wydaniu na wiosnę/lato 2019?

Niezależnie od tego, czy jesteś fanem stylowej klasyki czy niezobowiązującego casualu, w naszym numerze specjalnym czeka na ciebie sporo atrakcji.
22.03.2019

Willem Dafoe (aktor totalny), Kim Jones (dyrektor artystyczny Diora), Scott Schuman (założyciel słynnego bloga The Sartorialist), Carlo Giordanetti (szef marki Calvin Klein Watches + Jewelry), Brunello Cucinelli (projektant, który zakochał się w rzeźbiarstwie) Edouard Meylan, szef manufaktury zegarkowej H. Moser et Cie., polscy twórcy "hand-made" – to tylko niektórzy bohaterowie najnowszego „Big Black Booka”, wydania specjalnego naszego pisma. Niektórzy z nich, jak Dafoe, który zaczyna właśnie piątą dekadę w świecie filmu, mają już ikoniczny, niepodważalny status. Inni, jak Schuman czy Jones, rewolucjonizują świat mody mediów tu i teraz i stanowią forpocztę nadchodzących zmian. Łączy ich styl – indywidualny, wypracowany bez oglądania się na innych. O nim właśnie piszemy bardzo dużo w najnowszym wydaniu „Big Black Booka”. Dlaczego ? Bo znamy się na rzeczy. 

Styl formalny czy casualowy? Dlaczego nie oba! 

Najnowszy „Big Black Book” to lektura obowiązkowa dla tych, którzy na wiosnę chcą nieco przewietrzyć swoją szafę, ale stawiają sobie pytanie: styl formalny czy casualowy? Klasyka czy eksperyment? Taki podział zaciera się – choć wierność kanonom jest dziś uznawana za anachronizm, to podążanie za każdą nowinką nie jest lepszym wyjściem. Nie każdy chce dynamicznych zmian, a my w numerze łączymy oba światy – garniturów i streetwearu, elegancji i nonszalancji, tradycji i awangardy.

Coś dla klasyków... 

Dla wielbicieli klasyki przygotowaliśmy więc obszerną sekcję o zegarkach. Sporo miejsca poświęciliśmy fenomenowi aukcji zegarków używanych, tych z ciekawą historią, które osiągają zawrotne ceny na aukcjach. Czasomierze należące niegdyś do Steve’a McQueena czy Paula Newmana to niemal pewna inwestycja w niestabilnych czasach, a my sprawdzamy, skąd wzięła się ta moda. Ale świat zegarków, mimo niewątpliwej fascynacji – nomen omen – ponadczasowym pięknem, nie jest skostniały. Przykład przechodzących kryzys targów zegarkowych, o których piszemy w numerze, pokazuje, że i klasycy prędzej czy później muszą przygotować się korektę kursu.

Przyglądamy się również innym fenomenom, łączącym stare z nowym: popularności rajdów klasycznych samochodów czy drobiazgowo zaprojektowanym bibliotekom. Zastanawiamy się, jak kończący 50 lat architektoniczny brutalizm zniósł próbę czasu, a także sprawdzamy, jak wygląda polski handmade – w końcu powrót do rzemiosła to jeden z najciekawszych trendów na rynku dóbr luksusowych. O utrzymywaniu się z pracy własnych rąk opowiedzieli nam wytwórcy nart (Szymon Girtler i Maciej Gorzelak z Monck Custom), okularów (Marcin Badurzyński z Voto Eyewear), noży (Konrad Baron) i toreb (Łukasz Król z Molehill), którzy w swoich manufakturach goszczą najbardziej wymagających klientów z całego świata. 

... i trendsetterów 

Wyznawcom stylowego progresywizmu polecamy z kolei nasz przegląd projektantów, którzy zacierają granice między sztuką a modą. Craig Green, Thom Browne czy Alessandro Michele pokazują, że nawet najodważniejsze pomysły mogą znaleźć drogę do głównego nurtu i łamać przyzwyczajenia dotyczące funkcji stroju. Ale i młodzi polscy projektanci mają swoją - daleką od oczekiwań ulicy - wizję mody męskiej. Ich karierom  przygląda się Michał Zaczyński, który przygotował również praktyczny słownik nowego luksusu. I choć wśród w jego zestawieniu zabrakło hasła „niepowtarzalność”, to tę kluczową dla współczesnego luksusu cechę dokładnie analizuje Rafał Jemielita w tekście o „autach szytych na miarę”. 

 

Na tym lista się nie kończy - w numerze wybieramy się do Zurychu, by przyjrzeć się atrakcjom oferowanym przez to "miasto osobne". Pokazujemy też naszą motoryzacyjną kolekcję marzeń, a Jane Rocca opisuje dewastujący wpływ zmian klimatycznych na jeden z siedmiu naturalnych cudów świata - Wielką Rafę Koralową. Jest w czym wybierać! "Big Black Booka" od dziś możecie szukać w dobrych punktach sprzedaży – Empikach, salonach Inmedio i Relay. 

Polecane wideo

Komentarze

Polecane dla Ciebie