Kuchnia japońska coraz popularniejsza. Do Polski wchodzi znana sieciówka z ramenem
iStock

Kuchnia japońska coraz popularniejsza. Do Polski wchodzi znana sieciówka z ramenem

Polacy pokochali washoku - i nie są w tym odosobnieni.
02.08.2018

Menya Musashi pojawi się w Polsce w dwóch lokalizacjach już w tym roku  - poinformował Portal Spożywczy.  Popularna japońska sieć restauracji specjalizuje się w serwowaniu tsukmen, czyli podawanych oddzielnie ramenu i maczanego w bulionie makaronu.  Lokale sieci, nazwanej na cześć legendarnego samuraja Miyamoto Musashiego, powstaną najpierw w Gdańsku (Forum Gdańsk) i w Warszawie (Blue City). Mieszkańcy stolicy w przyszłym roku mogą spodziewać się kolejnej restauracji – tym razem w Galerii Młociny.
Czytaj też: Najlepsze nowe restauracje w Polsce wg Esquire'a 

Opublikowany przez Lai Loong Fong Sobota, 20 maja 2017

Boom na washoku

Polacy coraz bardziej lubią sięgać po ramen i inne dania „washoku”, jak w Kraju Kwitnącej Wiśni nazywa się tradycyjne lokalne jedzenie. To zresztą trend światowy – wg danych japońskiego rządu, od 2006 do 2016 roku liczba restauracji serwujących sushi, ramen czy pierożki gyoza na całym świecie wzrosła z 24 tysięcy do 89 tysięcy. W 2013 roku japońska kuchnia została wpisana też na listę reprezentatywną niematerialnego dziedzictwa kulturowego UNESCO.

Największy wybór „gwiazdek”

Japonia ma też się czym pochwalić, jeśli chodzi o prestiżowe gwiazdki z przewodnika Michelin. Tokio jest zdecydowanym liderem, jeśli chodzi o liczbę restauracji uhonorowanych tymi certyfikatami dzięki 12 trzygwiazdkowym, 56 dwugwiazdkowym i 166 jednogwiazdkowym lokalom. Dzięki temu wynikowi (łącznie 314 gwiazdek) miasto zdecydowanie bije drugi w kolejce Paryż (141 gwiazdek) i cieszy się opinią kulinarnej stolicy świata.  

Polecane wideo

Komentarze

Polecane dla Ciebie