Z londyńskiej ulicy na amerykańskie salony. Stone Island zdobywa USA
https://www.instagram.com/champagnepapi/

Z londyńskiej ulicy na amerykańskie salony. Stone Island zdobywa USA

To lato należało do włoskiej marki. Dlaczego?
30.08.2017

 

Stone Island w 1982 roku założył nieżyjący już Massimo Osti – były pracownik agencji reklamowej, a także designer-wizjoner. W swoich kolekcjach – drugą należącą do niego marką była C.P Company – sięgał po nowatorskie rozwiązania (jak w słynnej, nazywanej „burką dla mężczyzn” i zasłaniającej twarz goggle jacket, krytykowanej swojego czasu przez policję za możliwość użycia jej przez uliczne gangi), inspirowane stylem brytyjskiej klasy robotniczej.

 

AW17 #CPCompany Undersixteen Padded Soft Shell Goggle Jacket in Forest Green. Available In-Store and Online.

Post udostępniony przez C.P. COMPANY (@cpcompanyuk) 22 Sie, 2017 o 9:46 PDT

Modę na projekty Ostiego zapoczątkowała subkultura Paninaro, włoska młodzież zakochana w konsumpcyjnym stylu życia i znanych markach („mundur” reprezentanta Paninaro to m.in. buty Timberlanda, jeansy Armaniego czy skarpety Burlingtona). Zespół-symbol lat 80., Pet Shop Boys, poświęcił mediolańczykom całą piosenkę. „Girls, boys, art, pleasure, food, cars, travel, New York” – świadomie czy nie, brytyjski duet być może najdobitniej sformułował credo włoskich dandysów.

Mody na Wyspach i na kontynencie się zmieniały – i nie chodzi tylko o ubrania, ale i o rozwój britpopu, sceny manchesterskiej, uk garage’u czy grime’u. Ale Stone Island zawsze znajdowało fanów wśród tak różnych artystów, jak Liam Gallagher z Oasis czy Skepta. Ekskluzywna marka odzieżowa jak powietrza potrzebuje ambasadorów, jednak mimo takiej historii za obecną popularność Stone Island nie odpowiadają ani brytyjscy robotnicy, fani futbolu ani włoscy eleganci, a – jak często bywa w segmencie mody luksusowej – kanadyjscy i amerykańscy raperzy.

Jak obliczył Pitchfork, kanadyjski raper Drake od 2014 roku ponad 50 razy publikował w mediach społecznościowych swoje zdjęcia w ubraniach Stone Island – i to (oficjalnie) bez żadnego wiążącego kontraktu z marką. Zestawmy to z kilkoma rekordami artysty: po premierze mixtape’u „More Life” 24 (sic!) piosenki Drake’a równocześnie znalazły się w setce Billboardu. Od 432 tygodni nie pojawiło się notowanie, w którym nie znalazłaby się choćby jedna jego piosenka. „More Life” pobiło też inny rekord – pierwszego dnia po premierze na Spotify album zaliczył 61,3 miliona odsłuchów – o 5 milionów bijąc wcześniejszy rekord Eda Sheerana.

 

Drake's Stone Island chain #drake #stoneisland #chain #fashion #gold #bling #designerfashion #designerclothes #designer #clothing #clothes #singer

Post udostępniony przez SportWear_TheFashion (@sportwear_thefashion) 30 Sie, 2017 o 12:56 PDT


To pokazuje skalę zainteresowania poczynaniami Drake’a, i choć z perspektywy polskich list przebojów nie jest to tak widoczne, to raper od swojego debiutu na listach przebojów w 2009 roku pozostaje jednym z najbardziej wpływowych wykonawców pop na świecie. I tak jak na ostatnich płytach łączył mainstreamowy rap z wpływami brytyjskimi i afrobeatem, tak samo wprowadził modę z londyńskiej ulicy na amerykańskie salony.

Również inni fani marki – Vince Staples, Travis Scott czy członkowie A$AP Mob – dołożyli cegiełkę do popularności włoskiej firmy. W 2016 roku doszło wręcz do konfliktu między reprezentantami A$AP Mob i Scottem – temu ostatniemu nowojorczycy zarzucili kopiowanie stylu i przypomnieli, że kilka lat wcześniej ich fascynacja ekskluzywną modą uchodziła za dziwactwo.

island


Tymczasem producenci i trendsetterzy coraz mocniej zaczynają dostrzegać wpływ środowiska rapowego nie na styl casualowy czy streetwear, ale na ofertę hi-end. Międzynarodową ekspansję Stone Island przypieczętowało na początku sierpnia sprzedanie 30% udziałów w firmie singapurskiemu funduszowi inwestycyjnemu Temasek, azjatyckiemu gigantowi zarządzającemu portfolio o wartości 250 miliardów dolarów.

Polecane wideo

Komentarze

Polecane dla Ciebie