W 2017 roku wszyscy szukali sandałów Gucciego

W 2017 roku wszyscy szukali sandałów Gucciego

W rankingu marek wzbudzających największe zainteresowanie Gucci wyprzedził Balenciagę. Sprawdź, jak wygląda lista brandów i konkretnych produktów.
30.01.2018

W przygotowanym wspólnie przez serwis The Business of Fashion i modową wyszukiwarkę Lyst rankingu najgorętszych marek roku pod uwagę brane są różne czynniki – liczba wyszukań danego hasła, wzrost popularności marki w kanałach społecznościowych itd. Innymi słowy – chodzi o w miarę precyzyjne określenie, jaka marka wzbudziła największy szum i zainteresowanie internautów. Pod tym względem rok 2017 należał do Gucci i Balenciagi.

Oba domy mody zarządzane są przez charyzmatycznych dyrektorów kreatywnych. Alessandro Michele wraz z Marco Bizzarim (Gucci) i Demna Gvasalia (Balenciaga) swoje pozycje w obu firmach zajmują od 3 lat, łączy ich również to, że ich wybór w 2015 roku był sporym zaskoczeniem dla obserwatorów. I choć wtedy nie byli projektantami ze ścisłego światowego topu, to dziś okazuje się, że ich kompleksowe strategie komunikacyjne i artystyczne przynoszą skutki. W przypadku Gvasali tym większe, że pracę dla Balenciagi łączy z obowiązkami głównego projektanta w Vetements – trzeciej marki na liście Bof i Lyst. 

Dla czytelników Esquire.pl nie będzie zaskoczeniem, że w zestawieniu dobrze poradził sobie również Virgil Abloh (jego Off-White znalazło się na 5 miejscu) czy marka Stone Island. Pełne zestawienie prezentuje się tak: 

1. Gucci
2. Balenciaga
3. Vetements
4. Valentino
5. Off-white 
6. Givenchy
7. Moncler
8. Stone Island
9. Balmain
10. YEEZY

Podobnie jak marki, swój ranking mają też ich poszczególne produkty. Tu również triumfuje Gucci, ścigany przez słynne Speed Trainery. Pełną listę znajdziesz w naszej galerii. 

Polecane wideo

Komentarze

Polecane dla Ciebie