Wspólna kolekcja kapsułowa Gucci i Eltona Johna
facebook.com/GUCCI/

Wspólna kolekcja kapsułowa Gucci i Eltona Johna

Kolekcję „Levon” zainspirował utwór artysty z 1971 roku.
12.03.2018

Pisaliśmy już o gigantycznej trasie koncertowej, którą Elton John zamierza pożegnać się z występami na żywo. Rozmach przedsięwzięcia dodatkowo podkreśla fakt współpracy z Gucci. Włoski dom mody będzie odpowiadał za stroje artysty w czasie 300 planowanych koncertów, a oprócz tego do przedsprzedaży trafiła właśnie specjalna kolekcja kapsułowa na wiosnę/lato 2018, inspirowana okładką przełomowego singla Eltona Johna z 1971 roku – „Levon”. Grafika znajdzie się na longsleevach, T-shirtach i torbach.

 

Post udostępniony przez Gucci (@gucci)

Od 2015 roku, gdy nowym dyrektorem kreatywnym Gucci został Alessandro Michele, marka regularnie prezentuje kolekcje kapsułowe, które odbijają się szerokim echem w świecie mody.

Czytaj też: Dan Dapper i Gucci - z Harlemu na wybiegi 

Jedną z pierwszych tego typu akcji był efekt współpracy z ukrywającą się pod pseudonimem Unskilled Worker Helen Downie, której grafiki trafiły na loafersy i torby Gucci w ubiegłym roku.

 

Post udostępniony przez Unskilledworker (@unskilledworker)

Inną „królową Instagrama”, którą Michele zdecydował się pozyskać do współpracy z marką, była Angelica Hicks. Jej projekty trafiły nie tylko na ubrania Gucci – na ich podstawie w Nowym Jorku i w Mediolanie stworzono dwa duże murale promujące kolekcję #GucciGeeks.

Dużym wzięciem cieszyła się również kolekcja przygotowana z Net-a-Porter – jednym z najbardziej rozpoznawalnych, luksusowych e-sklepów.

Dobór współpracowników pokazuje, że dyrektor artystyczny Gucci, podobnie jak szefowie innych marek luksusowych, próbuje znaleźć wspólny język z młodszymi, zainteresowanymi ekskluzywnymi streetwearem odbiorcami. Jednak poszukiwania Michele zmierzają w nieco innym kierunku – z jednej strony chętnie wykorzystuje artystów łączących „uliczny” czy street-artowy background z internetową popularnością, z drugiej – chętnie przystaje na nowoczesne reinterpretacje kanonu Gucci oraz podejmowanie dialogu z historią i wizerunkiem firmy. Tak było w przypadku kolekcji przygotowanej we współpracy z Trevorem Andrew, który dzięki hashtagowi #GucciGhost stworzył całą bazę przerobionych logotypów Gucci osadzonych w różnorodnych kontekstach, wykorzystanych później m.in na kurtkach. 

Polecane wideo

Komentarze

Polecane dla Ciebie