Punkowe Burberry? Ricardo Tisci zapowiada współpracę z Vivienne Westwood
www.facebook.com/Burberry/

Punkowe Burberry? Ricardo Tisci zapowiada współpracę z Vivienne Westwood

Nowy dyrektor kreatywny brytyjskiego domu mody zamiast rewolucji szykuje kontynuację.
06.07.2018

Ricardo Tisci, następca Christophera Baileya na stanowisku dyrektora kreatywnego w Burberry, swój pierwszy pokaz zaprezentuje dopiero we wrześniu, ale Włoch podobnie jak poprzednik potrafi rozbudzić zainteresowanie mediów jeszcze zanim pierwszy model postawi krok na wybiegu. Po ubiegłorocznej kolekcji Goshy Rubchinsky’ego dla brytyjskiego domu mody przyszła pora na kolejną efektowną współpracę – tym razem Burberry zaprosiło Vivienne Westwood, ikonę świata mody i osobę, która miała olbrzymi wpływ na wprowadzenie punkowego stylu do głównego nurtu.

Ikona punka zamiast streetwearu 

Westwood, związana dawniej choćby z Sex Pistols i Malcolmem McLarenem, autorka projektów kostiumów m.in. do teledysku Madonny „Rain” i filmu „Zostawić Las Vegas”, cieszy się na Wyspach kultowym statusem. Zaproszenie jej do współpracy to symboliczny ukłon w kierunku Baileya, który w lutym pożegnał się z firmą po 17 latach owocnej współpracy pokazem pełnym nawiązań do estetyki punkowej. Zatem jeśli ktoś miał wątpliwości i zastanawiał się, czy Burberry nie będzie (jak choćby Louis Vuitton) mocniej angażować się w projekty streetwearowe, może odetchnąć z ulgą – zamiast rewolucji pierwsze decyzje znanego ze swoich gotyckich inklinacji Tisciego zapowiadają raczej zmodyfikowaną, ale jednak kontynuację.

 

Post udostępniony przez Burberry (@burberry)

Burberry i Westwood wspomogą lasy deszczowe 

„Vivienne była jednym z pierwszych projektantów, którzy sprawili, że sam zacząłem marzyć o projektowaniu” – napisał Tisci w poście informującym o nawiązaniu współpracy. Dla Burberry Westwood ma przygotować m.in. odświeżone wersje swoich ikonicznych projektów.

Dyrektor kreatywny Burberry, podobnie jak jego poprzednik, nie zamierza skupić się tylko na pomnażaniu zysków firmy. Bailey część zysków ze sprzedaży zdecydował się przekazać fundacjom zwalczającym nietolerancję wobec mniejszości seksualnych, Tisci – organizacji Cool Earth, zajmującej się ochroną lasów deszczowych przed efektami globalnego ocieplenia i działalności człowieka.

Premiera kolekcji nastąpi w grudniu. 

Polecane wideo

Komentarze

Polecane dla Ciebie