Najbrzydsza koszula świata przebojem wakacji. Co poszło nie tak?
Instagram/ @upscalehype, @marcgoehring, @jeffgoldblum

Najbrzydsza koszula świata przebojem wakacji. Co poszło nie tak?

Burberry podkrada Pradzie pomysł na koszulę „pół na pół”, z czego cieszą się nie tylko fanatycy kręgli.
06.08.2018

Wielkie domy mody przeczesują archiwa dadcore’u coraz dogłębniej. Kto by pomyślał, że po wszystkich brzydkich sneakersach, tatusiowych swetrach i hitowym połączeniu klapek i skarpet przyjdzie pora na koszule kręglarskie? Podobnie jak kręgle, w Polsce ten typ odzieży nie jest tak popularny jak w USA, ale możecie go kojarzyć z rolą Charlie’ego Sheena w serialu „Dwóch i pół”. Tak tak, nonszalancki styl bohatera sitcomu trafia na salony, i to w wyjątkowo kuriozalnej formie – koszuli podzielonej na dwa nie do końca przystające do siebie wzory. Witajcie w kolejnej odsłonie cyklu „absurdalny, luksusowy dadcore we współczesnej modzie”.
Czytaj też o tym, co mimo fali retro nadal nie nadaje się do noszenia 

Jeff Goldblum i modowy koszmar za 1200 dolarów 

Zaczęło się od modelu Prady z kolekcji jesień/zima 2018. Jego promocję zapewnił telewizyjny występ Pushy-T (w końcu obecnie niewielu jest lepszych ambasadorów luksusowych odzieżowych marek niż raperzy), później w koszmarnej koszuli widziano m.in. Jeffa Goldbluma – i lawina ruszyła. Skoczyły ceny na rynku wtórnym, o produkcie zaczęły pisać media.  Troy Patterson w New Yorkerze zauważał, że koszuli bliżej do krzyżującego różne współczesne tendencje arystycznego performance’u, niż do tradycyjnie rozumianej mody. A za sztukę słono się płaci – zanim koszula błyskawicznie się wyprzedała, trzeba było za nią zapłacić ponad 1200 dolarów.

"Inspiracja" Burberry 

Na ten trend błyskawicznie zareagowało też Burberry. Słynny dom modowy, który w ubiegłym tygodniu ujawnił nowe logo (zaprojektowane przez Petera Salville’a, twórcę okładek m.in. dla Joy Division i New Order), postanowił wykorzystać pomysł Prady i sięgnął do dwóch wzorów z lat 80. i 90., by zaprezentować swoją wersję performance’u – w tym wypadku performance’u z czystego włoskiego jedwabiu. Dobra informacja dla tych, którym pomysł przypadł do gustu – za letni hit w wersji Burberry zapłacimy zaledwie 460 dolarów. Wyjątkowo skromna cena za nadążanie za trendami. 

Fot: Burberry 

Polecane wideo

Komentarze

Polecane dla Ciebie