Konserwatyzm czy konsekwencja? Riccardo Tisci debiutuje pokazem dla Burberry
YouTube/ Burberry

Konserwatyzm czy konsekwencja? Riccardo Tisci debiutuje pokazem dla Burberry

Kendall Jenner na wybiegu i muzyka Massive Attack w tle nie odwróciły uwagi od samych ubrań, które wbrew przypuszczeniom nie przypominają luksusowego streetwearu.
19.09.2018

Przejście Riccardo Tisciego do Burberry to gorący medialny temat już od dnia, w którym ogłoszono zmiany na kluczowych stanowiskach w firmie. W poniedziałek, po miesiącach doniesień o polityce niszczenia ubrań, efektownych kolaboracjach i prognozach dotyczących kierunku, w jakim podąży marka pod kierownictwem znanego z mrocznych pokazów eks-dyrektora Givenchy, mogliśmy wreszcie zweryfikować na wybiegu plotki i przypuszczenia. Okazuje się, że Tisci zamiast rewolucji wybrał politykę kontynuacji – pod zaprezentowanymi projektami na sezon wiosna/lato 2019 prawdopodobnie mógłby się podpisać poprzednik Tisciego, Christopher Bailey.
Czytaj też: Złoty chłopiec z Givenchy dołącza do Burberry 

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Burberry (@burberry)

Sentymentalna podróż w sortowni 

Pokaz "Kingdom" odbył się w wyremontowanym magazynie, który dawniej był sortownią poczty, i zgromadził na publiczności ponad 800 osób. Za oprawę dźwiękową posłużyły kompozycje Massive Attack, a na wybiegu zobaczyliśmy m.in. Kendall Jenner. Sama kolekcja odbiegała od nieco gotyckiego stylu, jaki przyniósł Tisciemu uznanie – zamiast niego projektant ruszył w sentymentalną, osobistą podróż, inspirowaną przemianami stylu w Londynie w ciągu ostatnich 20 lat. Czyli od czasów, gdy nowy dyrektor kreatywny Burberry kończył w mieście studia na Central Saint Martins.

Nowe logo, stary styl 

Zamiast prognozowanej próby podbicia rynku streetwearu otrzymaliśmy pokaz klasycznej elegancji, który powinien uspokoić miłośników kultowych trenczy i charakterystycznej kraty. Mimo nowego, zaprojektowanego przez Petera Saville’a logo Burberry pozostanie Burberry. Konserwatyzm czy rozsądne zarządzanie przynoszącym olbrzymie zyski brandem? Zajrzyjcie do relacji z pokazu i oceńcie sami. 

Polecane wideo

Komentarze

Polecane dla Ciebie