Ile kosztuje prestiż? Sprawdź, dlaczego ludzie pokochali fikcyjną markę Palessi
www.instagram.com/palessi_shoes/

Ile kosztuje prestiż? Sprawdź, dlaczego ludzie pokochali fikcyjną markę Palessi

Wystarczyło wynająć opuszczony sklep i zaprosić kilku influencerów, by ceny butów marki Payless podskoczyły kilkukrotnie. Jak do tego doszło?
03.12.2018

Amerykańska marka obuwnicza Payless, znana z niskich cen (jej buty kosztują zazwyczaj 20-40 dolarów), od kilku miesięcy walczy z poważnymi problemami. Spadająca sprzedaż i brak strategii w walce o klienta w Internecie sprawiły, że firma zaczęła zamykać kolejne salony. Żeby odwrócić złą kartę i nieco odświeżyć wizerunek, sieć zwróciła się do brooklyńskiej agencji reklamowej DCX. A ta zaproponowała rozwiązanie, które nie tylko zwróciło uwagę internutów na Payless, ale też odsłoniło część prawdy na temat naszych nawyków zakupowych.

Rzecz o blogerach, czyli jak zarobić 50 tys. na jednym wpisie 

Skuteczny rebranding

Wystarczyło na sześć dni wynająć opuszczony przez markę Armani sklep w jednym z centrów handlowych w Santa Monica, stworzyć butik z nowym logotypem i pseudoantycznymi rzeźbami i opłacić kilku influencerów, którzy przybyli na „otwarcie” salonu, by chętni na buty Payless byli gotowi zapłacić za nie nawet 1800 dolarów! Wystarczył „rebranding” Payless na Palessi – czyli hi-endową i całkowicie zmyśloną młodszą siostrę prawdziwej firmy. Zobaczcie, jak wyglądały reakcje na uroczystym „launchu” nowej marki:

Logo i influencerzy napędzają prestiż

O sile logotypu pisaliśmy już m.in. przy okazji tekstu o marce Supreme. Ale akcja Payless pokazuje też, jak łatwo klienci potrafią nabierać się na podobne akcje z opłaconymi ambasadorami, blogerami i celebrytami. Co dla Payless jest dużym sukcesem wizerunkowym, dla nas powinno być przypomnieniem o tym, jak rozsądnie i etycznie konsumować – również wtedy, gdy w grę nie wchodzą nieetyczne testy na zwierzętach czy wyzysk pracowników.

Polecane wideo

Komentarze

Polecane dla Ciebie