Christopher Wylie dołączył do zespołu H&M
Fot: Starstock

Christopher Wylie dołączył do zespołu H&M

Czym będzie zajmował się sygnalista, który nagłośnił aferę z Cambridge Analytica w roli głównej?
01.02.2019

Choć dzięki nagłaśnianiu afery Cambridge Analytica Christopher Wylie zasłynął jako sygnalista spędzający sen z oczu Marka Zuckerberga, to początki jego kariery związane są z modą – na londyńskim University of the Arts Kanadyjczyk pracował nawet nad doktoratem, poświęconym wykorzystaniu mikrotargetowania dla przewidywania odzieżowych trendów. Podczas ubiegłorocznej konferencji Business of Fashion Wylie zauważył, że to właśnie moda i muzyka dostarczają reklamodawcom najwięcej danych, jeśli chodzi o określenie naszej osobowości i prawdopodobieństwa przyszłych wyborów.

Czytaj też: Hermès. Zobaczyć, czym był luksus i czym przestał być

Zwolennicy Trumpa wolą jeansy

Oprócz akademickich doświadczeń Wylie sporo dowiedział się o modzie także dzięki pracy w samym Cambridge Analytica. W aferze, związanej z wykorzystaniem narzędzi marketingu internetowego do wpływania na decyzje amerykańskich wyborców, wykorzystanie danych na temat preferencji odzieżowych nie okazało się najbardziej nagłośnionym aspektem, ale podczas wspomnianej konferencji Wylie ujawnił powiązania na styku polityki i stylu. Jak się okazało, republikanie (pomysłodawcą tej strategii był Steve Bannon, kontrowersyjny doradca Donalda Trumpa) najczęściej kierowali swoje kampanie na fanów takich marek, jak Wrangler, Lee czy L.L Bean, z kolei demokraci targetują się na marki luksusowe, takie jak Kenzo czy Alexander McQueen.

Sygnalista na ratunek

Teraz z jego doświadczeń skorzysta H&M. Szwedzki gigant zatrudnił sygnalistę na stanowisku reaserch directora. Oprócz pracy nad danymi na temat konsumentów, produktów i rynku Wylie będzie zajmował się pracą nad „zrównoważonymi i etycznymi” rozwiązaniami z zakresu sztucznej inteligencji. Jak zauważa „The Guardian”, zatrudnienie sygnalisty może być z kiepskimi wynikami finansowymi firmy w ostatnich miesiącach oraz informacją o tym, że w magazynach H&M zalegają niesprzedane ubrania o wartości ponad 4 miliardów dolarów.

Polecane wideo

Komentarze

Polecane dla Ciebie