Gucci wycofuje produkt po oskarżeniu o wykorzystywanie stereotypów
Fot: Twitter/ fuckrashida

Gucci wycofuje produkt po oskarżeniu o wykorzystywanie stereotypów

Kryzys wizerunkowy nie przeszkodził marce w zdobyciu tytułu najgorętszej marki odzieżowej ostatnich miesięcy (wg wyszukiwarki Lyst).
07.02.2019

Marka Gucci ma za sobą udany okres, czego potwierdzeniem może być (ogłoszony wczoraj) powrót na fotel „najgorętszej marki  odzieżowej świata" w rankingu przygotowanym przez wyszukiwarkę Lyst. W 2018 roku włoski dom mody, najchętniej wyszukiwany w latach 2016 i 2017, miał silną konkurencję w postaci należącego do Virgila Abloha Off-White, ale ostatecznie zarówno firma głównego projektanta Louis Vuitton, jak i trzecia na podium Balenciaga musiały uznać wyższość Włochów.

Czytaj też: Supreme. Zapożyczenia i religijna cześć 

Stereotypowy makijaż

Świętowanie sukcesu z pewnością zakłócił wizerunkowy kryzys, związany z jednym z produktów z kolekcji jesień/zima 2018. Czarna kominiarka z wyrazistymi ustami (za którą trzeba było zapłacić trochę ponad 3300 zł) błyskawicznie skojarzyła się internautom z „blackface’em”, czyli rodzajem teatralnego makijażu, który na początku dwudziestego wieku upowszechnił się w Stanach Zjednoczonych i stał się symbolem stereotypowego postrzegania czarnoskórych mieszkańców kraju przez uprzywilejowanych białych. W lutym w USA obchodzi się Miesiąc Czarnej Historii, trudno więc o gorsze wyczucie czasu…

Powtórka z "rozrywki" 

Przedstawiciele Gucci w środę opublikowali przeprosiny i usunęli produkt ze swojej oferty. To jednak nie pierwszy podobny incydent w świecie mody w ostatnich miesiącach – w grudniu o wykorzystanie stereotypów oskarżono Pradę, o rasizm oskarżano również Dolce & Gabbana (po pokazie marki w Szanghaju). Wygląda na to, że choć minął już rok od głośnego incydentu z bluzą z napisem „Coolest Monkey In The Jungle” w kolekcji H&M, marki odzieżowe nie wyciągnęły żadnych wniosków.

Polecane wideo

Komentarze

Polecane dla Ciebie