Felipe Oliveira Baptista nowym dyrektorem kreatywnym Kenzo
Simon La Salle/Facebook@Felipe Oliveira Baptista

Felipe Oliveira Baptista nowym dyrektorem kreatywnym Kenzo

Portugalski projektant jest znany przede wszystkim ze swojej pracy dla Lacoste.
02.07.2019

W czerwcu Humberto Leon i Carol Lim, dyrektorzy kreatywni Kenzo, ogłosili odejście z wchodzącej w skład koncernu LVMH firmy po 8 latach współpracy. Powodem decyzji było skupienie się na nowych kolekcjach marki Opening Ceremony, powołanej przez Leona i Lim w 2002 roku. W czasie pracy dla Kenzo duet zyskał rozgłos, przygotowując szereg spektakularnych kolaboracji (m.in. z H&M) i zapraszając do współpracy nad filmami reklamowymi wielu znakomitych (zarówno uznanych, jak i początkujących) reżyserów z całego świata.  Wyreżyserowany przez Spike’a Jonze klip „My Mutant Brain” stał się hitem Internetu i został obsypany deszczem nagród reklamowych. Więcej o filmowych zainteresowaniach duetu pisaliśmy m.in. tu.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez FASHION’S DECISIONS™ (@fashionsdecisions)

W najnowszym numerze naszego pisma znajdziesz artykuł, w którym obszernie opisujemy znaczenie kolaboracji dla współczesnej mody. Sprawdź, co jeszcze dla ciebie przygotowaliśmy

Baptista obejmuje schedę

Kolekcja zaprezentowana 23 czerwca na paryskim tygodniu mody była ostatnim pokazem Kenzo przygotowanym przez duet. Leon i Lim ze stanowiskiem oficjalnie pożegnali się wczoraj, a my, zgodnie z zapowiedzią marki, od razu poznaliśmy nazwisko ich następcy. Obowiązki dyrektora kreatywnego Kenzo przejmie Felipe Oliveira Baptista, znany przede wszystkim z pracy dla marki Lacoste, z której odszedł w maju ubiegłego roku. Oprócz tego projektant ma na swoim koncie pracę dla takich marek, jak Max Mara, Cerruti czy Uniqlo.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez The Business of Fashion (@bof)

Podwójne wyzwanie

Mimo dużej rozpoznawalności, charakterystycznych azjatyckich wzorów  i twórczego wykorzystania archiwalnych projektów założyciela marki, Kenzo Takady, Kenzo pozostaje marką przynoszącą koncernowi LVMH relatywnie niewielkie przychody (wg źródeł „Business of Fashion” – ok. 400 mln euro rocznie). Lacoste pod wodzą Baptisty osiągnęło w 2016 roku zyski przekraczające 2 mld euro. Z pewnością pomogło mu to w uzyskaniu nowej posady, w której oprócz oczekiwań sprzedażowych będzie musiał zaprezentować własną wizję firmy. Ciekawe, czy Portugalczyk, który do tej pory zajmował się raczej powściągliwymi projektami dla Lacoste rozwinie kreatywną drogę duetu Leon/Lim, czy też postawi na bardziej przystępną, minimalistyczną odsłonę. 

Polecane wideo

Komentarze

Polecane dla Ciebie