Reklama

10 największych błędów. Tak nigdy nie osiągniesz sukcesu

Najtrudniej wyzbyć się najgorszych nawyków.

10 największych błędów. Tak nigdy nie osiągniesz sukcesu Fot. Istock
Tagi: praca
Reklama

Wszyscy mamy swoje przyzwyczajenia. W końcu jesteśmy ludźmi. Różnica polega jednak na tym, że jedne zawsze będą działały na naszą korzyść, stymulując rozwój, inne zaś najlepiej porównać do ręcznego hamulca zaciągniętego podczas szybkiej jazdy samochodem. Oczywiście o te drugie zdecydowanie łatwiej, ale spokojnie. Posiadanie jednego wcale nie musi cię dyskredytować. Gorzej, jeśli jest ich więcej. 

 

Zobacz także: 14 nawyków ludzi, którzy sami doszli do fortuny

 

Wbrew pozorom lista „grzechów” nie jest długa, choć zawsze można by dopisać jeszcze kilka, jak zrobili to redaktorzy Business Insider. My postanowiliśmy jednak wybrać 10. Jeśli zatem choć kilka z zebranych zachowań nie jest co obcych, sugerujemy postawienie na zmiany. To się po prostu opłaci. Zarówno tobie, jak osobom, z którymi pracujesz. 

 

Zgubne zachowania utrudniające odniesienie sukcesu  

  

1. Niezabieranie głosu

 

Owszem, chodzenie ze spuszczoną głową, unikanie odpowiedzialności, ciche siedzenie na zebraniach może zaoszczędzić ci nieco nerwów. Tu jednak korzyści się kończą. W ten sposobów nigdy nie będziesz się rozwijał. Inni pójdą do przodu, ty zostaniesz w tyle. Jeśli jednak doskonale zadajesz sobie z tego sprawę, ale po prostu boisz się reakcji innych, zmień pracę. Toksyczne środowisko wykończy cię psychicznie i zahamuje rozwój twojej kariery.

 

2. Spóźnialstwo

 

Powtarzający się brak punktualności podważa zaufanie. Współpracownicy przestaną cię szanować, dając do zrozumienia, że nie można na tobie polegać. Z każdym dniem będzie ci coraz trudniej udowodnić, że się mylą.

 

 

3. Konformizm

 

Czasy przetrwania lekcji i doczekania dzwonka na przerwę już się skończyły. Jesteś dorosły, a twoja kariera jest w twoich rekach. Zacznij myśleć o sobie i przestań powtarzać to, co mówią inni. Liczą się rozwiązania, w które to ty wierzysz.  

 

4. Rozrzutność 

 

Nikt nie każe ci od razu żyć o chlebie i wodzie, a 90% pensji przelewać na konto oszczędnościowe. Pamiętaj jednak, że przesadne wydawanie nie sprzyja bezpiecznej przyszłości finansowej. Nigdy nie wiesz, co się stanie.

 

 

5. Wieczne odkładanie na później

 

Brak zdecydowanego, choć niekoniecznie szybkiego, działania może oznaczać stratę czasu, pieniędzy i szacunku wśród osób, z którymi pracujesz.

 

6. Kłamanie 

 

Niezwykle łatwo wpaść w wir pozornie niewinnych kłamstw, plotek i niedomówień, które z biegiem czasu przeradzają się w coś o wiele poważniejszego. Czas powiedzieć stop i po prostu być szczerym.

 

7. Mówienie bez zastanowienia 

 

Zawsze zastanów się, co chcesz powiedzieć. Dzięki temu inni odbiorą cię jako rozważną osobę, która nie rzuca słów na wiatr. To poprawi twój wizerunek i wzbudzi zaufanie. 

 

8. Narzekanie  

 

Jedna z polskich cech narodowych. Każdy narzeka na pracę, władzę czy ostatni mecz ulubionej drużyny. Owszem, czasem możesz pomarudzić na to i owo, by złapać z kimś nić porozumienia, ale czasem. Bycie permanentnym marudą to odpychanie od siebie innych. 

 

 

9. Izolowanie się

 

Możesz nie lubić ludzi, ale mizantropia nie sprzyja pracy i zawodowemu rozwojowi. Słuchanie innych to szalenie przydatna umiejętność. Wzbudza zaufanie i szacunek.

 

10. Marnowanie weekendów

 

Jeśli każdą sobotę i niedzielę spędzasz na nadmiernym piciu alkoholu, szastaniu pieniędzmi, wybitnie intensywnym sposobie odreagowywania tygodnia pracy, daleko nie zajedziesz. To błyskawicznie odbije się nie tylko na twojej kondycji w poniedziałek, ale i pozostałe dni. Będziesz gorszym pracownikiem z mocno ograniczanymi perspektywami.

Reklama

Polecane wideo

Polecamy również

Reklama

Inne artykuły

Reklama