Tego nie znoszą u gości. Wyznania byłej pracownicy pięciogwiazdkowego hotelu
Fot. Istock

Tego nie znoszą u gości. Wyznania byłej pracownicy pięciogwiazdkowego hotelu

Trudno jej się dziwić.
19.07.2017

Pięć gwiazdek w kategorii hotelu zobowiązuje. Dlatego jako jego goście mamy prawo oczekiwać określonych wygód i stosownego poziomu obsługi. Nie oznacza to jednak, że wolno nam absolutnie wszystko. W końcu pracownicy hotelu to tacy sami ludzie jak my, a nikt przecież nie ma ochoty na kontakt z kimś nad wyraz nieuprzejmym lub nieodpowiedzialnym. Wysoki standard dotyczy nie tylko obsługi, ale i gości. Dlatego warto pamiętać, że pewnymi zachowaniami na pewno nie zjednamy sobie pracowników recepcji czy tych sprzątających nasz pokój. Owszem, nic nam nie powiedzą, ale nie poczują się miło.   

 

Zobacz także: 4 sprytne kroki. Tak za darmo popływasz w hotelowym basenie

 

Brittany Kriegstein przez pół roku pracowała w obsłudze jednego z najlepszych brytyjskich pięciogwiazdkowych hoteli - przytacza historię Business Insider. Po jakiś czasie postanowiła prost napisać, jakich zachowań gości najbardziej nie lubiła. Trudno nie przyznać jej racji. 

 

Czego nie należy robić w hotelu?

 

1. Nie wzywaj obsługi, jeśli nie jesteś kompletnie ubrany

 

Mało który pracownik hotelu lubi zaczynać dzień od zastana nagiego lub półnagiego gościa podczas podawania śniadania bezpośrednio do jego pokoju. Będzie wdzięczny, jeśli przed otwarciem drzwi ten zechce się ubrać. Szlafrok wystarczy.

 

2. Nie proś obsługi o coś (zbyt) szalonego  

 

Owszem, pracownicy pięciogwiazdkowych hoteli są w stanie zrobić wiele. Przywykli do życzeń wymagających gości. Jednak przyjęcie niespodzianka czy zaaranżowanie oświadczyn to jedno, a fanaberie pokroju zamówienia na następny poranek czarterowego lotu do egzotycznego kraju to już lekka przesada.

 

 

3. Nie miej pretensji do obsługi, że zagląda do twojego pokoju 

 

Pracownicy hoteli o wysokim standardzie kierują się precyzyjnie określonym protokołem. To z kolei wiąże się m.in. z kilkoma wizytami w pokoju dziennie. Powodów jest wiele. Na zmianie pościeli i ręczników począwszy, a uzupełnianiu minibaru skończywszy. Jeśli gość nie życzy sobie pukania do pokoju, wystarczy, że użyje wywieszki „Nie przeszkadzać”. Wówczas może liczyć na spokój, a obsługa uniknie niekomfortowej sytuacji.

  

4. Nie pytaj, czy w hotelu zatrzymał się ktoś znany 

 

Obsługa i tak jest zobligowana do utrzymywania tego w tajemnicy. Nie ma znaczenia, czy chodzi o numer pokoju czy o obecność samą w sobie. Poufność to jednen z najważniejszych aspektów pracy w hotelu. Szczególnie takiego z pięcioma gwiazdami.

Komentarze

Polecane dla Ciebie

Polecane wideo